soppdieten

Hittade soppdieten på en annan blogg så här är den! :D
Dock gillar jag inte grönsaker så jag kommer att äta bara frukt :) Dessutom kommer jag att sila ut grönsakerna innan jag äter soppan för jag hatar bitar! Hahaha!

Under dieten får du äta så mycket soppa du vill och orkar!

Ingredienser till soppa:
6 stora gula lökar
2 burkar krossade tomater 
½ vitkålshuvud
2 påsar pulverlöksoppa
2 gröna paprikor
4 morötter
1 bit rotselleri
3 buljongtärningar
salt, peppar, örtkryddor och soya


Gör så här:
skär allt i bitar och lägg i en kastrull (ca 10 liter). Täck med vatten och koka tills grönsakerna mjuknat. Krydda med soya, vitlokssalt eller örtsalt.

Dag 1 Soppa i stora mängder. Ät alla sorters frukter så mycket du orkar men inga bananer! Om du gillar melon så går det bra.

Dag 2
Alla sorters grönsaker, hur mycket som helst, kokta eller färska. I dag skall du undvika ärtor, säd och bönor.

Dag 3 Alla sorters frukt och grönsaker. I dag dock ej banan eller potatis!

Dag 4  Ät 5-8 bananer och drick 5-8 glas lättmjölk.

Dag 5 Ät 5-6 tomater och ca 300 g nötkött.

Dag 6 Hur mycket grönsaker och nötkött du vill.

Dag 7 Ät så mycket du vill av råris, grönsaker, frukter, sockerfria safter, te eller kaffe. Dag 7 kan du ersätta soppan med någonting annat.


Imorgon kommer tips för att hålla vikten så håll ögonen öppna!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0