12 sätt att hålla vikten länge

Nu har jag kommit hem från skolan :) Härligt! Min mage kurrar som bara den så ska väl äta något snart :)

Här är lite tips som jag sa att jag skulle lägga in igår :)

Undvik: Lätt-Kesella och Keso.
Välj i stället: Naturlig turkisk eller grekisk yoghurt.

Undvik: Raffinerat mjöl.
Välj i stället: Saltå Kvarn utan tillsatser i sitt mjöl.

Undvik: Alla varor som heter något med "snabb", även pulverprodukter.
Välj i stället: Naturliga standardvaror.

Undvik: Smågodis, mjölkchoklad.
Välj i stället: Finchoklad (mörk), mandelmassa.

Undvik: Margarin, vegetabiliska fetter som finns i köpta bröd, kakor och godis.
Välj i stället: Naturligt feett från fisk, kött, avokado, nötter, smör och olivolja.

Undvik: Alla lightprodukter.
Välj i stället: Standardlivsmedel utan sötningsmedel.

Undvik: Köpt bröd.
Välj i stället: Hembakat.

Undvik: All sorts pasta.
Välj i stället: Oraffinerat ris, quinoa, röda, gröna, gula linser och rotfrukter.

Undvik: Öl.
Välj i stället: Rött vin.

Undvik: Vakuumpackade charkuterier.
Välj i stället: Ekologiskt rött kött, gärna rått. Färsk fisk.

Undvik: Halvfabrikat.
Välj i stället: Fäsk fisk att laga själv.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0