Robin Berglund - Min bästa vän

Jag hade en vän

som nästan precis

var likadan som mig.

Han var mitt allt.

Han värmde upp mig

när allt var kallt.


Han föll när regnet föll

han lyste på dan

han var min bästa vän

och hans bäta vän var jag.

Men sen försvann han hem

men han kommer snart igen.


För alla nätter utan honom

och alla nätter i ensamhet har gått.

Och jag ger honom dagen som kommer

och han får tillbaka all kärlek jag har fått.


Och min längtan blev sann.

Ja, han slängde sig ut

och rakt in i min famn.

Han höll om mig hårt

och han gav mig en blick

som nästan sa förlåt.


Men det är okej.

Du är ju här

du kommer stanna kvar

aldrig mer ett farväl.

Sen blev han tyst.

Och sen gav han mig en kyss.


För alla nätter utan honom

och alla nätter i ensamhet har gått.

Och jag ger honom dagen som kommer

och han får tillbaka all kärlek jag har fått.


Vi håller andan men vi andas

vi håller hårt om varandra.

Ja vi är två när vi vandrar.

Det känns så skönt att du stannar.


Vi kommer leva utan gränser

för du är sällsynt som en ängel.

Vi kommer leva tillsammans.

Det känns så skönt att du stannar.


För alla nätter utan honom

och alla nätter i ensamhet har gått.




Jag vill kunna känna igen mig i alla bra låtar, men det funkar inte längre.
(för er som inte fattar det så sjunger han egentligen om en tjej...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0